
När du ska flytta är det klokt att ta hjälp av en professionell flyttfirma. På så sätt spar du tid och energi samtidigt som du kan känna dig trygg med att dina tillhörigheter kommer fram i gott skick. Men vad behöver man egentligen tänka på när man anlitar en flyttfirma i Ludvika? Det går vi igenom här!
Tips på vad du ska tänka på när du anlitar en flyttfirma i Ludvika
-
Välj rätt företag
Välj en flyttfirma som känns trygg och pålitlig. Även om det är lätt att tänka att det bästa valet är att ta det företag som erbjuder det lägsta priset är det smart att tänka steget längre. Om du väljer det billigaste alternativet du hittar finns det ofta anledning att ifrågasätta vad det låga priset beror på. -
Be om en tydlig offert
När du hittat en flyttfirma i Ludvika du är intresserad av att anlita bör du börja med att be om en offert. För att få en korrekt offert är det viktigt att du är så specifik som möjligt när du beskriver vad du behöver hjälp med. Ge tydliga upplysningar vad gäller storleken på bohaget som ska flyttas, om det finns några tunga eller skrymmande möbler, om det finns trappor eller hiss i anslutning till bostaden du ska flytta från/till, hur långt det är mellan fastigheterna och så vidare. -
Kom överens om ett pris och skriv avtal
Se alltid till att gå igenom arbetet som ska utföras för att undvika onödiga missförstånd. Be om ett skriftligt avtal som inkluderar allt ni kommit överens om. Avtalet bör inkludera uppdragsbeskrivning, pris och datum. Läs igenom avtalet innan du skriver på. -
Kontrollera att flyttfirman har tillstånd från Transportstyrelsen
Enligt lag ska en flyttfirma ha yrkestrafiktillstånd från Transportstyrelsen. Därför bör du kontrollera detta innan du anlitar din flyttfirma i Ludvika. -
Nyttja RUT-avdraget
RUT-avdraget är en skattereduktion som gör att du i egenskap av privatperson får göra ett avdrag på upp till 50 % när du anlitar ett företag som utför tjänster i anslutning till det egna hemmet. Sedan 2016 får du även göra RUT-avdrag när du anlitar en flyttfirma.
Ta hjälp med flyttstädningen – vår städfirma i Ludvika hjälper dig!
Förutom själva flytten under flyttdagen är flyttstädningen ett moment som ofta orsakar stress om man inte har full koll på hur den ska genomföras för att bli godkänd vid en besiktning. På grund av detta är det ofta en god idé att anlita en städfirma i Ludvika som hjälper dig. Vi på Arbetskällan AB erbjuder ett smidigt och prisvärt helhetskoncept för dig både vill ha flytthjälp och ta hjälp med flyttstädning. Givetvis kan du även få RUT-avdrag direkt på din faktura när du anlitar oss.
Varmt välkommen att kontakta oss redan idag, så berättar vi mer om oss och hur vår flytt- och städfirma i Ludvika kan hjälpa dig!
Kontakta oss på Arbetskällan
Är du intresserad av att anlita vår städ- och flyttfirma i Ludvika eller i närliggande orter? Fyll i formuläret nedan så tar vi fram en prisvärd lösning för just dina behov!